Frisör, inte frisör.


Funderar på länge nu om jag skall plugga till frisör eller inte. Om jag bodde hemma hade det inte vart någon tvekan. Men nu är det så mycket annat som styr också. En utbildning på 98 000 är inget man bara slänger ut sådär. Jag har en hyra att betala. och på den utbildningen får man inte ett ända öre. vilket betyder att jag hade vart tvungen att låna lite extra för att ha råd att leva. Kanske flytta till något billigare? Men jag är inte ensam om att bestämma ett beslut. Låter krångligt, det är krångligt. Men samtidigt så är jag garanterad ett jobb sen. Nu kanske jag får vänta månader ändå innan jag får mig en fast tjänst ! Jag blir knäppt att tänka i dessa banor. Pengar, pengar. Jobb, jobb!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0