Jag vill ..


.. Flytta! Jag vill inte bo i Västa götaland längre. Jag vill uppåt. Jag vill till Norrbotten , västerbotten kanske?Umeå , Piteå , Jokkmokk hade inte vart fel alltså. Jag vill vara en charmig Norrläning. Dom är stört sköna & jag vill va stört skön jag också. Men än sålänge får jag infinna mig i att de är bara mina drömmar , som nog aldrig kommer uppfyllas. jag kommer va fast här i Vara kommun hela mitt liv , kanske om jag har tur , flytta 9 mil bort till Götet.
I still dream.

Dialekt ,
"det är " - "hä ä"
"potatis" - " Pära"
"Var är Pelle? " - "Vars ä 'n Pelle? "
"Han är hos Karin" - " Han ä hos a karin "
"Var ska jag lägga den? " - "Vars ska ja' he 'n? "
"Kom hit! " - " He hit de! "

Finns de nåt ballare? Knappast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0